Sommaren tvåtusenfjorton.

Nu är det snart skolstart. om ynka en dag börjar jag skolan efter det långa sommarlovet, när man precis får sommarlov känns det som man har det i en evighet. Men när det är mitten på augusti undrar man vart sommaren tog vägen? det går så fort, på ett sätt ska det bli skönt att få in vardagsrutinerna ni vet det vanliga, men det är så mycket läxor,prov och så det här med betyget som man inte får glömma! det är så mycket stress och press på eleverna. Men det ska bli roligt och träffa kompisarna igen och se vad de har gjort på sommarlovet!men när jag tänker efter och ser tillbaka har jag gjort mycket kul och hunnit med många härliga sommar bestyr och strandhäng. Nu ska ni få se några vykort från "min sommar 2014" både från början av sommarlovet till slutet.




Min allra första sommarlovsfrukost
bestående av; två rostade lantbröd 
med cheddar ost och gurka, ett glas
vanilj yoghurt med cornflakes 
och lite hallon brevid. samt
en jättebra bok!



jag min fina syster och katt hade
picknick i solskenet, med bland annat
choklad och citron muffins, och jordgubbar.
mmm!




en midnattsdröm jag fick som sommarlovspresent
från mamma, den är blå som himlen havet och blå viol.




en bild på mig från midsommar! vi plockade
sju soreters olika blommor för att lägga under
huvudkudden och drömma något fint.



Vi hittade många fina strandfynd och snäckor
på stranden, vilken kust och längtar-tillbaka-till-havet
känsla man får när man ser,kollar,luktar,håller i dem.


jag och min kusin hittade fyra små 
söta kattungar på landet, i Halmstad
vi misstänkte länge att de fanns kattungar
i höbalarna,för vi hörde jamande och små
pipiga katt ungs ljud. Och vi hade rätt.
vi var hos dem varje dag i nästan två 
veckor. De blev mer och mer vana och mindre
rädda för oss för varje dag som gick. Det
var bara några veckor gamla och hur söta
som helst! saknar dem enormt.
vi döpte dem till Hazel,Harry,Sötnos,Charlie.🐈


ett vykort på mig med bakgrunden
av små söta röda hus,fläckiga kor
och vete fält, det fanns det mängder av 
i Halmstad.


en vacker sommar kväll i halmstad
då himlen är som finast och vi ser solen
gå ner.


Molly+Pumba =bästa vänner föralltid!



sköna strandhäng med bra böcker
och havet som sveper mot sanden 
och gott sällskap
det är vad jag kallar sommar.


världens godaste rosa lemonad med en
känsla av Paris som passar perfekt för varma dagar,
det är en favorit dricka.


bästa Ida och Kylie! åhh vad jag saknar er!


en färd till Finland med mamma& Mormor
vi åkte båt och gick omkring
på salu torgets gator! så mysigt.⚓️


min bästavän Sofia som jag inte hade
träffat på länge, hon är underbar!


soliga härliga dagar i Gotland,
ä l s k v ä r  t!


strandhäng i mängder.
solsolsol
gotlandgotlandgotland
sommarsommarsommar


en sandsköldpadda som jag och pappa gjorde☁️


älskar små loppisar som denna, helt underbart 
med fina saker, klänningsdrömmar,lyktor,mm
n o t s t a l g i.

detta var alla mina vykort från denna underbara sommar,
såklart har jag gjort mer men allt får inte plats! ha det så bra sålänge
sommarkramar.
Allmänt | |
Upp