Operation dagsverke✨ 🌸

Tisdag: Heej bloggen!🙊💕
idag gjorde jag i ordning bulldeg och satte fram alla ingridienser till bull-baket🙈💞 Sedan kom min kusin över och vi bakade bullar dom blev såå himla goda🌷Min söta Mamma&mormor bakade mumsiga bullar🐱🌿 Sedan tog vi fran en korg och satte alla bröd och bullar i påsar med rusetter som vi knöt ovanpå🙊 ,därefter knackade vi på hos grannar och bekanta och sålde de för 5kr per påse då fick man tre bullar i eller tre bröd.Det var väldigt billigt men man vill ju helst köpa billigt än dyrt🌸 Vi gjorde detta eftersom pengarna går till extremt fattiga och behövande barn i mosambique🎶 Det får skolmaterial ,medicin om de är sjuka,rent vatten och mat,och utbildning☁️ Jag tycker att det är jätteviktigt att hjälpa dessa barn!🌍 alla ska ha samma rättigheter&skyldigheter 🎈 De ska få leva bra och gå i skolan💞 Vi fick in totalt 300 kr, det är så mycket för dem och de kan hjälpa dem till ett bättre liv,jag kände mig hedrad och utvald att kunna hjälpa dessa barn min uppmaning är att varenda liten krona kan göra stor skillnad💕🌿|Lämna skolbänken och gr en annan elev en plats i ett klassrum|🎼 Det är vad operation dagsverke är och vad man gör🐇 jag tycker det är jätteroligt💗 //kram på er sötaste ni🐈💕








Allmänt | |
Upp